De 1e woensdagochtend door Jan Timmner

Afgelopen woensdag zijn Tanja van Arendonk en Jan Timmner  begonnen met de nadere inventarisatie van de historische collectie van de Felua, die nu van de VOA is.

Best ingewikkeld, zoeken naar juistheid omschrijving, plek in CODA, eventuele aanvulling, zoals bv link naar internet voor meer informatie en soms ook bepalen waar meer onderzoek noodzakelijk is.

Alles wordt in zogenaamde adlib programma ingevuld.

Het zal wel even tijd gaan kosten, in het begin gaat het nog heel langzaam, maar het zal in de loop van de tijd wel sneller gaan.

Naast Tanja en Jan als team 1, werken ook Dirk Dijkstra en Joop Schravesande als team 2 op een andere dag.

Als er iets bijzonders uitkomt zullen we dat weer melden.

F478-023

Prent van admiraal Jan Hendrik van Kinsbergen. Er zijn heel wat prenten van hem te vinden; een grote bron van info is het Rijksmuseum die ook een aantal prenten van hem in bezit hebben. Wat even moeilijk was om uit te zoeken in de verschillende namen van prentmakers is wie wat gedaan had maar onderstaand voorbeeld geeft uitsluitsel over de samenwerking achter de prent;

Dit heeft overigens geen betrekking op deze prent die uniek lijkt te zijn en alleen in onze collectie te vinden is.